4 întrebări și 3 atitudini pentru 2019

Publicat de Ciprian Teleman pe

Sunt trei tipuri de atitudine față de adoptarea unor tehnologii noi.

Exploratori  Cei care cred cu convingere în beneficiile schimbărilor de tehnologie și caută să profite înaintea celorlalți.

Succesori – Urmăresc mișcările liderilor și investesc de îndată ce beneficiile se dovedesc a fi reale.

Observatori – Așteaptă momentul în care lucrurile sunt stabile și sigure apoi decid să investească.

Există o corelație directă între adoptarea timpurie a unei tehnologii și rezultatele mai bune. Nimic nou, exemplele fiind nenumărate în ultimii ani. Rând pe rând au intrat în viața noastră, promovarea pe internet, corespondența electronică, comerțul online, sistemele digitale de management al vânzărilor și a relațiilor cu clienții, internetul mobil, plățile electronice, social media etc. La fel de bine observăm și beneficiile care au decurs din poziția „primului venit”. Ascensiunea rapidă a unor companii autohtone cum ar fi eMAG, RDS-RCS, Altex nu poate fi separată de viteza cu care s-au adaptat la tehnologie.

 

 Companiile care adoptă timpuriu tehnologii noi înregistrează creșteri de peste 30%, de două ori mai mult decât succesorii și de trei ori mai mult decât observatorii. În cea mai mare proporție aceste decizii susțin dezvoltarea și lansarea de noi produse precum și extinderea pe noi piețe. Motivele pentru care companiile implementează acest tip de schimbări sunt dictate de:

  • schimbarea comportamentului și așteptărilor clienților care sunt din ce în ce mai mobili, doresc să poată avea acces la informații și să poată face tranzacții din orice loc,
  • comoditizarea serviciilor datorită accesului clienților, prin intermediul internetului la o ofertă cu mult mai mare, lucru care pune presiune pe politicile de prețuri. Pentru a câștiga și păstra clienții companiile trebuie să înțeleagă nevoile clienților și să răspundă rapid.

 Fiind început de an, indiferent care tip de atitudine te caracterizează mai bine, merită să te gândești la următoarele întrebări: 

  1. Ce schimbări ai observat în comportamentul clienților în ultimul an?
  2. Ce servicii sau produse noi ai putea lansa cu ajutorul tehnologiilor digitale?
  3. Ce oportunități de extindere a pieței există?
  4. În care dintre următoarele arii ai putea îmbunătăți ceva cu ajutorul tehnologiilor în acest an?
    1. Accesul mobil al clienților
    2. Folosirea Social Media
    3. Analiza avansată a datelor generate de business
    4. Utilizarea tehnologiilor cloud
    5. Utilizarea tehnologiilor de comunicații M2M (machine-to-machine), cele care fac produsele smart trimițând  informații între furnizor și beneficiar.

 


0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.