Mind the Gap! Cât de matură digital este compania ta?

Publicat de Ciprian Teleman pe

Celebra atenționare repetitivă, amuzantă și creatoare de nostalgie pentru străini, insesizabilă pentru londonezi, ar trebui să fie un semnal pentru antreprenori dar și pentru contabilii de azi.

Este vorba însă de alt tren care va trece prin stație și în care cei de mai sus vor dori să urce, economia următorilor ani care, folosind o parafrază, va fi digitală sau nu va fi deloc.

În ce categorie se încadrează firma ta?

Sunt două dimensiuni după care se poate evalua dacă o companie va prinde trenul sau nu.

  1. Intensitatea digitală, însemnând investiții în modul în care compania operează intern (eficiență, siguranță sporită) sau cu clienții (grad sporit de satisfacție)
  2. Intensitatea transformării modelului de management, însemnând încurajarea inovației de jos în sus, capacitatea de a crea o viziune asupra businessului pentru anii următori, capacitatea de a adapta sau crea proceduri de lucru care să susțină viziunea

Ca în imaginea de mai jos, sunt patru categorii mari de companii:

  1. Începătorii. Fac foarte puțin pentru a se conecta la tehnologiile moderne. Lucrează cu aplicațiile și după procedurile cu care sunt obișnuiți și care dau în continuare rezultate. De regulă nu au capacitatea de a evalua oportunitățile care ar putea decurge în urma transformărilor digitale.
  2. Modernii. Sunt companiile care au încercat aplicații digitale „la modă”, unele dintre ele aducând valoare, altele nu. Un început bun dar care nu este suficient, nefiind aliniat cu o viziune clară despre cum trebuie să funcționeze compania.
  3. Conservatorii. Abordează transformarea digitală cu prudență din scepticism față de beneficiile pe care transformarea digitală le-ar putea aduce business-ului lor. „Chibzuința” financiară de multe ori îi face să rateze oportunități pe care le fructifică concurența.
  4. Digitalii. Înțeleg în profunzime cum să-și conducă afacerea spre transformarea digitală cu resurse proprii sau apelând la consultanță specializată. Își adaptează procedurile și procesele în acord cu o viziune clară. Creează o cultură internă a transformării digitale. Avansează planificat în această transformare. Sunt net mai profitabili decât ceilalți.

Nicio companie nu este imună în fața transformării digitale. În orice industrie există Digitali care vor profita de pe urma strategiilor digitale pe care le fac.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.