5 tendințe în relația dintre antreprenor și contabil

Publicat de Ciprian Teleman pe

contabilitate digitală

Acum douăzeci de ani ideea de a cumpăra haine sau încălțăminte online părea un pic bizară. Astăzi este ceva firesc. Contabilitatea se îndreaptă în aceeași direcție datorită tehnologiilor digitale. Iată câteva tendințe pe care le putem deja observa și care în câțiva ani vor deveni noul normal.

1. Clienții se vor putea muta mai ușor de la un contabil la altul. Depinde de unde privești problema. Ar putea pleca mai ușor sau ar putea veni mai ușor la un contabil care folosește aceeași aplicație în cloud ca vechiul contabil. Este nevoie doar de un cont nou de utilizator pentru contabil pentru ca acesta să poată avea acces la tot istoricul financiar al firmei. Importurile și exporturile, compatibilitățile sau incompatibilitățile dintre programe se vor diminua în timp.

2. Clienții vor aprecia mai mult valoarea adusă afacerii lor de către contabil decât plata orară a serviciilor prestate. Unele firme de contabilitate oferă clienților informații despre capacitatea de îndatorare în funcție de produsele bancare existente, despre posibilitatea disponibilizării unui capital fără afectarea fluxurilor financiare, despre valoarea afacerii în ipoteza unui plan de exit, consultanță pentru optimizarea serviciilor interne de contabilitate etc.

3. Numărul contabililor cu experiență este în scădere, numărul celor care i-ar putea înlocui este mai mic decât cererea din cauza sistemului precar de învățământ economic și a duratei mari de timp în care se capătă experiența iar numărul antreprenorilor este în creștere. Asta va crește valoarea serviciilor de contabilitate iar contabilii care vor beneficia de acest trend vor fi cei care cu ajutorul serviciilor de contabilitate online își vor mări productivitatea operațiunilor și se vor putea concentra mai ușor pe strategii de succesiune a personalului care presupun creșterea unor consultanți financiari mai mult decât a unor operatori de date.

4. Nevoia de marketing. Fără îndoială că cel mai bun marketing este un serviciu excepțional. Totuși serviciile de contabilitate sunt în curs de comoditizare ceea ce face ca firme nou intrate pe piață, cu servicii rezonabile, cu tarife mici și cu un marketing foarte bun să atragă mai mulți clienți decât cele cu servicii impecabile dar de care știu doar câțiva clienți foarte mulțumiți. În acest moment și piața de servicii de marketing digital este în decantare dar în câțiva ani jucătorii profesioniști își vor câștiga reputația pe baza unor rezultate incontestabile.

5. Contabilitatea de la distanță. Așa cum există un turism medical în România, așa va crește și „turismul” contabil. În România există deja firme de contabilitate care oferă servicii unor firme cu rezidența fiscală și care operează în străinătate, în sistemul contabil din acea țară, motivul principal fiind tarifele mai convenabile. Dar hai să ne limităm deocamdată la România. Tarifele de contabilitate din București sunt semnificativ mai mari decât cele din multe orașe din țară. Există firme în unele orașe din România care oferă servicii de la distanță firmelor din București. Este o tendință care se va amplifica cu ajutorul aplicațiilor cloud.

Dinamica acestor schimbări este rapidă și se măsoară în ani. Așa cum în alte industrii vedem cum firme legendă dispar, în locul lor apărând nume noi, așa vom vedea și în lumea contabilității firme de care o să ne amintim cu plăcere precum și altele care simt de unde bate vântul digital și își întind conexiunile la internet în mod potrivit.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *