Cum atragi millennials într-o firmă de conta?

Publicat de Ciprian Teleman pe

Mulți dintre întreprinzătorii în contabilitate resimt în ultimii ani dificultăți în atragerea și păstrarea angajaților. Sunt enumerate așteptările salariale mari, calificarea sub așteptările angajatorului, atitudinea reluctantă față de volumul de muncă etc. Și este doar începutul unei perioade care din acest punct de vedere va fi din ce în ce mai dificilă.

 Este o generație diferită? Există soluții? Ambele întrebări au răspuns afirmativ dar înainte de a le prezenta să vedem puțină cercetare.

 În studiul Net Impact’s Talent Report: What Workers Want in 2012 realizat pe un eșantion cuprinzând generațiile Baby Boomer, X și Millennials 65% dintre intervievați consideră că “posibilitatea de a-și aduce o contribuție în societate” și “de a face lumea un loc mai bun” sunt foarte importante sau esențiale.

  • 58% ar accepta un salariu cu 15% mai mic dacă ar lucra pentru o organizație care le împărtășește valorile
  • 45% ar accepta un salariu cu 15% mai mic dacă ar lucra pentru o organizație care are impact pozitiv social sau asupra mediului.
  • 35% ar accepta un salariu cu 15% mai mic dacă ar lucra pentru o companie preocupată de sustenabilitatea corporativă sau de mediu.

Pe scurt, pentru angajați salariul este important dar nu este singura variabilă din ecuație.

Merită urmărite trei direcții de strategie pentru îmbunătățirea retenției în firmele de contabilitate, dar nu numai.

  1. Ca și patronii lor și angajații firmelor de contabilitate își doresc un sistem fiscal corect, predictibil și funcțional. Implicarea acționarilorîn grupurile consultative pe probleme de fiscalitate, participarea acestora la seminarii sau conferințe în roluri de lideri de opinie, apariția ca autori în publicațiile de specialitate cu număr mare de cititori face apartenența la o astfel de organizație mult mai atractivă decât cea într-o firmă în care legea de bază este să nu deranjăm Statul.
  2.  Clienții firmelor de contabilitate devin pe zi ce trece din ce în ce mai digitali. Și aici este doar un început. Poate că o vreme puterea de a decide ce aplicație de contabilitate folosește contabilul va fi încă de partea acestuia. Anticipez însă că ziua în care clientul va fi cel care alege în ce aplicație să fie contabilizat nu este prea departe. Din alt unghi, aceeași problemă. Un Millenial, născut, crescut, școlit cu tableta într-o mână și cu smartphone-ul în cealaltă, după terminarea facultății își caută de lucru. Găsește un anunț atrăgător al unei firme de contabilitate. Trece interviul și vine la lucru. Aici i se dă un post de lucru și i se prezintă aplicația pe care trebuie s-o folosescă, ceva desprins din MS DOS sau Windows 3.1 ca Archaeopteryx din dinozaur. Probabil va rămâne o vreme, însă cu ochii după o ofertă mai bună, cel puțin din punctul de vedere al viziunii patronului despre viitorul contabilității.
  3. Nu în ultimul rând, în ecuația retenției este și calitatea mediului de lucru, atât cu partea lui soft, însemnând un mediu prietenos, hrănitor din punctul de vedere al inovației și al perspectivelor profesionale, cât și cu cea hard care privește mai degrabă flexibilitatea programului, posibilitatea de a lucra și de acasă, de a urma cursuri de specialitate precum și confortul biroului. Ambele componente sunt sub controlul acționarilor.

 Am întâlnit atât preocupări serioase precum și opusul în ceea ce privește aceste trei direcții în firmele de contabilitate . Ceea ce este greu de pus la îndoială este că viitorul e mai aproape decât pare și este indiferent față de deciziile pe care noi le luăm.

Un preview în imaginile de mai jos.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *